preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Adžamovci

Login
Pristupna točka

>>VIRTUALNA KNJIŽNICA

>>Tražilica
>>Dvije,tri o...

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:

Slavenske legende (Zadar, 1900.)Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.)Veli Jože (Ljubljana, 1908.)Lirika (Zagreb, 1910.)Istarske priče (Zagreb, 1913.)Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.)Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.)Stoimena (Zagreb, 1916.)Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.)Istarski gradovi (Zagreb, 1930.)Šarko (Zagreb, 1930.)Pastir Loda (Zagreb, 1939.)Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.)Putopisi (Zagreb, 1942.)  

>>e-Škole

KORISNO

Školsko zvono

Raspored zvona :

     Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.50 - 11.35
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30 - 13.15

7. 13.20 - 14.05

 

  Poslijepodne
1. 12.30 - 13:15
2. 13.20 - 14.05
3. 14.20 - 15.05
4. 15.10 - 15.55

5. 16.00  - 16.45

6. 16.50  - 17.30

>>Korisno

PROSJEK OCJENA

>>Voćnjak

>> V.N. Nagrada

'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.

Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.

Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.

Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2016.

Ukupno: 388439
Ovaj mjesec: 1683
 

 

Što nam nosi prijelaz

iz razredne na predmetnu nastavu?

 

 

Prijelaz iz razredne na predmetnu nastavu nosi niz promjena. Događa se u razdoblju predpuberteta/puberteta, kod djece se javlja istovremeno želja za samostalnošću i ovisnosti o odraslima (roditeljima i učiteljima), a vrlo važan je i utjecaj vršnjaka. Prijelaz iz razredne na predmetnu nastavu kod izvjesnog broja učenika izaziva strah,nesigurnost,neugodu i stres…

 

Izazovi s kojima se djeca suočavaju:

 

  • Seljenje iz učionice u učionicu
  • Više učitelja (različiti predavački stilovi i zahtjevi)
  • Duži boravak u školi (veći broj sati, veći broj predmeta…)
  • Stariji učenici
  • Više učenja

 

Najčešći problemi:

 

  • Neorganiziranost, zbunjenost
  • Povećani zahtjevi (teži školski program)
  • Slabije ocjene (1.polugodište)
  • Nedostatak i/ili nerazvijene radne navike (neredovito pisanje domaćih zadaća, nenošenje ili zaboravljanje pribora potrebnog za rad)
  • Gubitak motivacije
  • Smetnje koncentracije i pažnje
  • Strah od učitelja i ispitivanja, strah od loših ocjena
  • Prevelika očekivanja od samih sebe i prevelika očekivanja roditelja
  • Neučinkovite tehnike učenje
  • Djeca se “gube” u prevelikoj količini gradiva
  • Poziv na eksperimentiranje s cigaretama, alkoholom i drogom
  • Formiranje “klika” među vršnjacima i potreba da se stvori status među njima
  • Povećana kompetitivnost- tko može, a tko ne može

 

  • Povećana svjesnost o svome tijelu- potreba za privatnošću
  • Povećana kritičnost prema sebi
  • Povećani osjećaj autonomije i nezavisnosti

 

 

 

Specifične teškoće koje se mogu javiti su slabiji uspjeh u učenju, te znatne promjene u stavu prema učenju i školi. Razlozi školskog neuspjeha mogu biti različiti i često ih je isprepleteno nekoliko. Uzroci školskog neuspjeha razlikuju su u nižim i višim razredima osnovne škole.

Od prvog do četvrtog razreda to su teškoće pažnje i koncentracije, smanjene sposobnosti i emocionalnu nezrelost.

Prijelaz iz razredne na predmetnu nastavu stresno je za dijete jer je suočeno s više predmeta i različitim nastavnicima, u takvoj situaciji do izražaja dolazi usvojeno predznanje, razvijenost radnih navika, organizacija učenja, tehnike učenja i motivacija.

 

Za uspjeh učenika u petom razredu važno je:

 

n  Predznanje (znanja i vještine usvojene tijekom razredne nastave)

n  Redovno ponavljanje

n  Učenikove sposobnosti

n  Motiviranost za učenje

n  Radne navike

n  Tehnike učenja

 

Pitanja za roditelje?

 

  • Što vi očekujete od petog razreda?
  • Kakve ocjene očekujete od svog djeteta?
  • Treba li dijete iz svih predmeta u školi imati dobre ocjene?
  • Može li svako dijete biti nadareno za sve predmete?
  • Kakvi ste vi bili u školi?
  • Kakve su bile vaše ocjene?
  • Kako ste se vi osjećali kada ste dobili lošu ocjenu?
  • Kako su reagirali vaši roditelji?
  • Kako ste vi željeli da reagiraju?
  • Usporedite svoje reakcije na lošu ocjenu vašeg djeteta s reakcijama koje su imali vaši roditelji kada ste vi dobili lošu ocjenu?
  • Želite li da i Vaše dijete osjeća ono što ste Vi tada osjećali?

 

Kako roditelji mogu pomoći djetetu pri prelasku u peti razred?

·      Obratite pozornost na vlastita očekivanja. Ako su visoka, dijete je pod većim pritiskom. 

·      Pred kraj ljetnih praznika ponovite gradivo četvrtog razreda.

·      Pomozite djetetu napraviti raspored dana: vrijeme učenja i slobodno vrijeme.

·      Pomozite djetetu u učenju. Osigurajte djetetu stalno mjesto učenja bez ometanja (TV, mobitel i sl.). Izradite zajedno plana učenja i postavite na vidljivo mjesto. Poučite ga kako učinkovito učiti (prvo «preletite» lekciju, upoznati se s naslovima i podnaslovima, podijeliti gradivo na manje dijelove, pročitajte gradivo više puta; ono što nije jasno, pročitati na glas, razmisliti je li to već negdje učio?, dobro je vaditi bilješke i postavljati pitanja za ponavljanje). Važno je učiti sa smislom i redovno ponavljati naučeno. Prema potrebi ga ispitajte naučeno gradivo.

·      Savjetujte dijete neka učinkovito koristi nastavu, to je već pola posla  (neka je na satu pažljiv i discipliniran, aktivan (javi se kad zna odgovor i pita kada mu nešto nije jasno, piše bilješke)

·      Učite dijete samonagrađivanju, neka se nagradi za uspješno učenje (filmom ili serijom, koncertom, šetnjom, izlaskom s društvom i sl.)

·      Hrabrite i hvalite dijete čak i za male uspjehe.

·      Kritizirati samo postupke, a ne osobnost djeteta!

·      Dajte djetetu povratne informacije o uspjehu. Naglasite u čemu je dobro i što bi još mogao popraviti. To mu jača motivaciju, osjećaj kompetencije i potrebu za postignućem.

·      Ne tucite dijete. Kažnjavajte dijete uskraćivanjem privilegija ili nekih stvari koje voli. Kad uskratite neko zadovoljstvo (npr. TV ili izlazak), svakako objasnite zašto ste to učinili i što treba učiniti kako bi sljedeći put izbjeglo kaznu. Kazna mora biti primjerena i vremenski ograničena. Pretjerano velika kazna izaziva osjećaj nepravde i bunta.

·      Održavajte redovne kontakte sa školom. Tako ste redovno informirani o uspjehu učenika, otvorena je mogućnosti dodatnih objašnjenja u svrhu poboljšanja rada, pravovremeno rješavanje nesporazuma, stvaranje suradničkih odnosa i suodgovornosti za zdravo i kvalitetno odrastanje,  imate jasne informacije o pomoći koja se nudi u školi u slučaju problema (rasporedu dopunske nastave, dogovor razgovora s određenim učiteljem, pomoć stručne službe škole i dr.).

ZA KRAJ

¨            Prijelaz u peti razred može biti stresan.

¨            Obratite pažnju na vlastita očekivanja.

¨            Hrabrite i hvalite dijete.

¨            Pomozite djetetu organizirati vrijeme i učenje.

¨            Za uspjeh je važan odnos razrednika, roditelja i učenika, njegujte ga.

¨            Redovno surađujte sa školom.

 

preskoči na navigaciju