preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Adžamovci

Login
>>VIRTUALNA KNJIŽNICA

>>Tražilica
>>Dvije,tri o...

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:

Slavenske legende (Zadar, 1900.)Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.)Veli Jože (Ljubljana, 1908.)Lirika (Zagreb, 1910.)Istarske priče (Zagreb, 1913.)Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.)Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.)Stoimena (Zagreb, 1916.)Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.)Istarski gradovi (Zagreb, 1930.)Šarko (Zagreb, 1930.)Pastir Loda (Zagreb, 1939.)Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.)Putopisi (Zagreb, 1942.)  

>>e-Škole

KORISNO

Školsko zvono

Raspored zvona :

     Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.45 - 10.30
4. 10.40 - 11.25
5. 11.30 - 12.15
6. 12.20 - 13.05

7. 13.10 - 13.55

 

  Poslijepodne
1. 13.15 - 14.00
2. 14.05 - 14.50
3. 15.00 - 15.45
4. 15.50 - 16.35

5. 16.40  - 17.25

6. 17.30  - 18.15

>>Korisno

Praznici učenika u 2021. godini

>>Voćnjak

>> V.N. Nagrada

'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.

Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.

Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.

Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2016.

Ukupno: 329571
Ovaj mjesec: 91
 

UČITI KAKO UČITI!

Ponekad možda stvarno nemaš motivacije za učenje ili te možda muči neki problem. Tada ništa nećeš postići ako sjediš za knjigom, a zapravo razmišljaš o nečemu drugom. Ako se baš nikako ne možeš usredotočiti na učenje, zabavi se nekom drugom aktivnošću - nazovi prijatelja/icu i sl. Kada završiš s tim, pokušaj se ponovno vratiti učenju!

Čini li ti se ponekad da je dan prekratak za sve ono što trebaš učiniti i da bi bilo bolje da traje malo duže? Koliko duže? Misliš da je u tome problem? Istina je ovakva: Dan traje 24 sata i to bi trebalo biti sasvim dovoljno za sve naše aktivnosti ako smo dovoljno pametni da se znamo organizirati. Moraš si napraviti plan učenja!

Plan učenja

Dobro je prije početka učenja napraviti raspored vremena, tj. raspored aktivnosti koji obuhvaća učenje, ali i zabavu te sve tvoje ostale obaveze.

Razmisli o predmetu koji trebaš naučiti te odredi vrijeme koje ti je potrebno za njega (to možeš odrediti prema broju lekcija, količini teksta i sl.). Nastoj učiti od 20 do 30 minuta, nakon toga obavezno napravi pauzu od 5 do 10 minuta kako bi ti se naučeno gradivo "posložilo", a i kako bi se odmorio/la prije daljnjeg učenja. Nakon 2 sata učenja, uzmi pauzu od pola sata. Stanke su izuzetno važne u procesu učenja te ih se trebaš pridržavati.

Svaki dan povećavaj vrijeme učenja  (dovoljno je po 10-15 minuta) više nego dan ranije i budi ponosan/na svaki svoj uspjeh. Ako učiš koncentrirano, i s pauzama, ne bi trebao/la učiti više od 2-3 sata dnevno.

Mjesto za učenje

Iskustva govore da većini djece odgovara ukoliko uvijek uče na istom mjestu. Poželjno je da to bude miran kutak kako bi se mogao/la koncentrirati samo na učenje. Preporuča se da to bude radni stol gdje možeš uspravno sjediti i ne opterećivati kralježnicu, a i kod neke djece se zaista pokazalo da bolje uče npr. na krevetu, debelom tepihu na podu i sl.

Ukoliko se teško koncentriraš na određenom mjestu, uzmi nekoliko dana i probaj učiti na nekoliko različitih mjesta gdje ti se čini gdje bi mogao/la imati najbolju moguću koncentraciju. Mjesto gdje ti se čini da si najbolje i najviše naučio/la, uzmi kao mjesto za daljnje učenje.

Prostor za učenje ne smije sadržavati stvari koje bi ti mogle odvlačiti pozornost (TV, časopise, igrice,...) odnosno, TV, kompjuter, mobitel i sl. trebaju biti isključeni.

 

Spremni?

Od tebe se očekuje da se prvo odmoriš i nešto pojedeš kako bi mogla/mogao prionuti na posao. Kad to obaviš, uzimaš svoj unaprijed pripremljeni tjedni ili dnevni plan učenja i krećeš!

Slijede koraci pri učenju.

1. KORAK • Preleti kroz tekst.

Pročitaj naslove, podnaslove, pregledaj slike, tablice, grafikone. Važno je da dobiješ uvid u ono što te čeka. Usporedi svoje bilješke u bilježnici s tekstom u knjizi.

2. KORAK • Pročitaj tekst.

Pročitaj tekst više puta i radi bilješke i sažetke. Označi nove riječi i glavne misli, pronađi glavnu ideju u svakom odlomku i svojim riječima napiši kratku verziju pročitanog. Možeš praviti kratke bilješke ili umnu mapu.

3. KORAK • Ponovi svojim riječima.

Ponovi svojim riječima bez gledanja u knjigu. Izbjegavaj učiti napamet, jer je puno teže, a i brzo ćeš zaboraviti gradivo što si učio/la te ćeš ga opet morati učiti kada ti bude trebalo

4. KORAK • Ponovno pročitaj svoje zabilješke i tekst u udžbeniku.

5. KORAK • I prije učenja novog gradiva, i poslije, i uvijek i stalno PONAVLJAJ, PONAVLJAJ, PONAVLJAJ!

Koliko god si nešto izvrsno naučio/la  zaboravit ćeš ako nećeš ponavljati!

 

Ovdje je još nekoliko savjeta koji su uvijek dobro došli!

 

  • Slušaj na satu! Što više toga zapamtiš u školi, manje ćeš morati učiti kod kuće
  • Ponekad je dobro učiti zajedno s nekim - kroz međusobno ispitivanje i razjašnjavanje nejasnog gradiva povećava se motivacija za učenjem, a ujedno se provjerava i ponavlja ono što si naučio/la; važno je pronaći osobu koja ima sličan stil učenja kao i ti
  • Koristi različite "medije" pri učenju - neke informacije koje su ti potrebne za školu možeš pronaći i u novinama, na televiziji ili Internetu. Npr. na Internetu postoje različite elektroničke enciklopedije (npr. www.wikipedia.org) koje sadrže brojne informacije, slike, kratki filmovi koje ti mogu pomoći pri učenju.
  • Ukoliko primijetiš da s određenim predmetom/gradivom imaš problema, što prije potraži pomoć! Uvijek možeš potražiti pomoć kod svojih roditelja koji su tu da ti pomognu u svakom trenu. Također se možeš osjećati slobodno pitati nastavnika za pojašnjenje. Ukoliko ti je iz nekog razloga neugodno pitati nastavnika pred razredom, slobodno ga pitaj za pojašnjenje poslije sata. Za pomoć se možeš obratiti i prijatelju/ici iz razreda, pedagoginju ili knjižničarki u školi.

 

„Korijeni učenja su gorki, ali su plodovi slatki.“
Aristotel

Sretno s učenjem!

 

 

preskoči na navigaciju