Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:
Slavenske legende (Zadar, 1900.), Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.), Veli Jože (Ljubljana, 1908.), Lirika (Zagreb, 1910.), Istarske priče (Zagreb, 1913.), Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.), Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.), Stoimena (Zagreb, 1916.), Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.), Istarski gradovi (Zagreb, 1930.), Šarko (Zagreb, 1930.), Pastir Loda (Zagreb, 1939.), Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.), Putopisi (Zagreb, 1942.)
Školsko zvono
Raspored zvona :
Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.50 - 11.35
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30 - 13.15
7. 13.20 - 14.05
Poslijepodne
1. 12.30 - 13:15
2. 13.20 - 14.05
3. 14.20 - 15.05
4. 15.10 - 15.55
5. 16.00 - 16.45
6. 16.50 - 17.30
'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.
Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.
Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.
Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.
Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika.
obilježen Mjesec hrvatske knjige u Godini čitanja 2021. ...
2021. je Godina čitanja.
Na prijedlog Ministarstva kulture i medija, Vlada Republike Hrvatske 2021. godinu proglasila je Godinom čitanja. Realizacija je to mjere Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja, a brojne aktivnosti imaju za cilj poticanje čitanja.
Čitanje je put do znanja i novih spoznaja.
Čitanje nas odvodi u svjetove koje nikada ne bismo vidjeli, upoznaje nas s ljudima koje nikada ne bismo upoznali i omogućuje nam osjetiti emocije koje inače ne bismo osjetili.
Čitanje povećava emocionalnu inteligenciju i toleranciju.
Čitanje nas povezuje.
Želiš znati? Želiš osjećati? Čitaj!
Svi smo se susreli barem s nekim od navedenih slogana tijekom ove godine ili smo slušali poznate osobe iz javnog života zašto čitaju i zašto vole čitati.
I naša škola posvetila je temama vezanim uz čitanje cijelu školsku godinu i posudila geslo: Čitajmo da ne ostanemo bez riječi!
Školska knjižnica svojim aktivnostima kroz listopad i studeni pridružila se obilježavanju Mjeseca školskih knjižnica i Mjesecu hrvatske knjige kako bi potaknula učenike na prepoznavanje važnosti čitanja.
Učenici predmetne nastave sudjelovali su u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja 2021.: Šest autora traži čitatelja. Kviz je predstavio tri knjige različitih žanrova, tri hrvatska pisca i tri hrvatska ilustratora.
• Danijela Pavlek: Knjiga recepata za pilotiranje kroz djetinjstvo (ilustracije Vanda Čižmek)
• Mladen Kopjar: Moj tata Indijanac (ilustracije Davor Pavelić)
• Ivana Adlešić Pervan: Učim letjeti, a nemam krila (ilustracije Branka Hollingsworth Nara)
Odabrane knjige za obogaćivanje znanja hrvatskih su autora jer je ovogodišnja tema Mjeseca hrvatske knjige: Ajmo hrvati se s knjigom!, upravo za promociju istih.
Učenica M. L. je izvučena u 1. krugu, ali nije došla do završnih nagrada. Više sreće drugi put, a svima koji su sudjelovali zahvaljujem.
Početkom listopada započelo je druženje u knjižnici Čitajmo četvrtkom! gdje se učenici razredne nastave druže uz knjige, čitanje, razgovor, čajanke , različite igre, kvizove i druge aktivnosti. Čitale su se i Priče iz cijeloga svijeta vezano uz temu Mjeseca šk. knjižnica: Priče i bajke širom svijeta. Radionica se nastavlja i dalje!
Učenici predmetne nastave sudjelovali su u anketi o čitanju, čitalačkim navikama, najdražim knjigama i likovima iz književnosti i dr. Učenici su slali fotografije i video uratke čitanja te fotke svojih najdražih kutaka za čitanje. Knjižničarka je podatke obradila i predstavila u prezentaciji koja je prikazivana u školi interno u holu. Zahvaljujem svima koji su sudjelovali!